Поняття автобафер стало широко відомим серед автомобілістів починаючи з 2014 року завдяки південнокорейським автовиробникам. З того часу ця додаткова амортизуюча проставка з поліуретану займає окреме місце серед елементів тюнінгу.
Сучасні автобафери покликані покращувати ходові якості автомобіля та забезпечувати певний ступінь захисту окремих елементів підвіски при їзді по поганому дорожньому полотну.

Конструкція автобафера

Неймовірна ціна на Сучасний автобафер від компанії Тhink Тhink Сar Со. Ltd конструкційно являє собою цільну деталь у вигляді кільця розрізу з прозорого поліуретану.

Запатентований варіант автобафера від компанії TTC є розрізним кільцем, що виготовляється зі специфічного за складом уретану. У конструкції передбачено кілька спеціальних отворів у формі овалу, що забезпечують вільне стиснення деталі під дією ваги автомобіля. Верхня і нижня області проставки забезпечені пазами з високими бортами, які надійно укладаються витки пружини. Така конструкція автобафера дійсно дозволяє гарантувати те, що він щільно утримуватиметься в пружині і не вискочить. Якісний автобафер здатний працювати як амортизатор до 7 років.

Як самостійно встановити автобафер

Монтаж бафера можна виконати навіть самостійно, завдяки простоті та продуманості конструкції. Розріз проходить одному місці кола деталі, а його ширина приблизно дорівнює міжвитковій відстані пружини підвіски, всередині якої буде розміщено амортизатор. Також у торцях проставки є поздовжні поглиблення, у які слід вставляти витки пружини. Загалом алгоритм установки автобафера приблизно такий:

  1. Підніміть автомобіль і перевірте, чи колесо не стосується поверхні
  1. Очистіть пружини від бруду та олії мильним розчином
  1. Встановіть автобафери в середній виток прижинки автомобіля
  1. Зафіксуйте автобафери хомутами та перевірте надійність фіксації
  • Необхідно зафіксувати авто за допомогою гальма стоянки і підняти домкратом одне колесо.
  • Далі потрібно зачистити частину пружини, на яку буде встановлений бафер від забруднень і нанести трохи мильної суміші на торці амортизатора, щоб установка в пружину була простішою.
  • Кільце автобафера потрібно вставити між витками і якщо саме колечко довше за один виток пружини, то зайве слід обрізати.
  • Пластикові кріплення слід встановити так, щоб отвори опинилися довкола тіла пружини.
  • Після закінчення робіт слід зняти автомобіль із домкрата.

Щоб поставити бафери на інші колеса, потрібно просто повторити вказаний вище перелік дій.
Вибрати відповідний за параметрами автобафер до конкретної моделі автомобіля буде простіше, якщо звернеться до фахівців магазину або сервісного центру представника вашого автовиробника.

Робота автобафера під час руху автомобіля

Бафер встановлюється між двома витками пружини, тому коли колесо рухається вгору воно має долати додатковий опір, утворене поліуретановою подушкою.

Фактично відбувається додаткова амортизація у процесі стиснення пружини. Результатом такої амортизації є м’якша реакція автомобіля на просідання коліс і всілякі точки. Крім того, авто менше “клює” носом при гальмуванні і практично не “присідає” при розгоні.

Зменшення крену при поворотах

Зниження ударів на нерівностях

Гасіння вібрації на високій швидкості

Зниження вібрацій на бездоріжжі

  • здатність виробу приймати він основні удари у процесі їзди і запобігати деформації амортизаторів, знижувати їх загальний знос;
  • високий ступінь зносостійкості;
  • здатність витримувати експлуатацію без появи тріщин та виїмок, втрати еластичності;
  • тривалий термін служби виробів не менше ніж 5 років навіть при використанні в критичних температурних режимах від -55 до +110 0С, а також при вплив надагресивних реагентів на дорозі;
  • збільшення дорожнього просвіту авто на 10-25 мм;
  • при використанні виробів на кожному колесі виробляється зниження загального рівня вібрації, покращується реакція на проїзд через «лежачих поліцейських»;
  • зменшується крен кузова при різких поворотах та його розгойдування в моменти прискорення та гальмування, що автоматично підвищує керованість авто та комфортність його водіння;
  • можливість монтувати проставки на автомобілі будь-якої марки та моделі.

Чи безпечені автобафери?

Багатьох автовласників зупиняють від купівлі подушки, що амортизує, різні сумніви. Наприклад, нерідким страхом автомобілістів є те, що вони вважають встановлення автобафера причиною позбавлення гарантії від автовиробника. Насправді на гарантію виробника установка бафера ніяк не впливає, оскільки безпосередньо в конструкцію підвіски ніякого втручання не здійснюється.

Крім того, існує і така поширена помилка, як втрата автобафера в дорозі. Нібито конструкція може зіскочити. Насправді стандарти, за якими виготовляються пази для пружин на баферах, вимагають, щоб пружини ідеально входили в пази і щільно притискалися вагою самого авто. Тому якісний автобафер просто фізично не здатний «самоусунути» під час руху.

Незважаючи на всі позитивні якості, які автобафер готові гарантувати, будучи лише невеликим елементом тюнінгу, багато користувачів все ще ставляться до них з побоюванням. Однак самі автовиробники починають активно встановлювати на серії своїх нових автомобілів прямо на заводських лініях. Наприклад, з 2015 року машини Ssang Yong, а трохи пізніше KIA і Hyundai стали офіційно включати подушки, що амортизують, в комплектацію своїх автомобілів.

Плюси та мінуси установки автобаферів

Автомобілісти, які спробували практично амортизуючі подушки здебільшого, відзначають наявність наступних плюсів у використанні тюнінгу:

  • Для авто з зношеними пружинами, що явно просів, автобафери просто необхідні, оскільки вони ефективно знижують ступінь вібрації і крен кузова на поганій дорозі, при прискоренні і гальмуванні, при різкому розвороті. Також вони помітно підвищують комфорт при проїзді через залізничні та трамвайні шляхи, «лежачих поліцейських» і загальну керованість керма.
  • В аварійній ситуації зі зіткненням подушка, що амортизує, частково знижує удари штоків, що в деяких випадках може стати вирішальним фактором для порятунку стійки амортизаторів від руйнування.
  • Помітне збільшення кліренсу (до 1,5-2,5 см), а для авто зі втомленими пружинами це вкрай необхідно.

Якщо говорити в цілому, то наявність автобаферів підвищує безпеку та керованість авто в русі. Проставка може стати незамінним тюнінгом для тих, хто проводить багато часу в дорозі, оскільки за рахунок загального підвищення комфорту керування знижується стомлюваність водія.

Існують у автобаферів і певні мінуси, наприклад:

  • Висока вартість. Залежно від регіону нашої неосяжної, ціна може відрізнятися, але все одно не кожен готовий віддати за 4 гумки значну суму грошей.
  • Не завжди простий монтаж. У деяких випадках може знадобитися істотне припасування за параметрами, що потребує часу або встановлення додаткових кріплень, без яких буде ризик втрати амортизаторів.
  • Нема штатного кріплення. Найчастіше доводиться винаходити методики кріплення власноруч. Так нерідко автомобілісти стикаються з тим, що саморобні кріплення із пластику швидко рвуться, а ті, що з металу можуть зіпсувати бафер.
  • Особливості самого автобафера, які відбирають у тієї частини пружини, що потрапляє під його захист, можливість брати участь у процесі амортизації. Таким чином, навантаження на інші області пружини зростає, а значить зростає ризик виникнення поломки.

Власники автомобіля також часто вказують на недоведену достовірність наступних тверджень виробників автобаферів:

  • Оскільки деформацію амортизатора покликаний запобігати штатному демпферу з гуми, то бафер за логікою є дублікатом, а отже, при аварії, зусилля якої з деталей стануть визначальними незрозуміло.
  • Помітне збільшення кліренсу за рахунок проставки навіть на зношених пружинах – це дійсність, але в той же час є безліч прикладів, коли через невеликий проміжок часу він ставав колишнім. Тут очевидно, що втомою “грішать” не тільки вироби з металу.
  • Чинник контролю керованості автомобілем також надмірно розрекламований виробниками тюнінгу, оскільки на малих швидкостях помітити зміни неможливо, а на великих – стабілізатор поперечної стійкості і сам перешкоджатиме крену. Помітити реальне покращення поведінки авто можна хіба що при розгоні та гальмуванні. А ось конкретним рекламним прийомом можна відзначити зменшення гальмівного шляху за допомогою баферів. Це неможливо, адже обмеження, спричинені фізикою, ніхто не скасовував.
  • Можна поставити під сумнів твердження про зниження вібрації. Автобафери збільшують жорсткість пружини, а це означає, що фактично вони повинні підвищувати реакцію кузова на потрапляння в ямку або наїзд на нерівність. Тому як саме проставка може підвищити плавність руху по поганому дорожньому полотну неясно.